سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 تا از بهترین ترفندهای ios 13

1- Memoji خود را بسازید
اگر دستگاهی دارید که تکنولوژی Face ID (یکی از جدید ترین تکنولوژی های اسکن چهره میباشد که ارائه دهنده شیوه جدید در بازکردن قفل آیفون ، ایجاد ایموجی متحرک و …) را دارد (مثل iPhone X ، iPhone XS ، iPhone XS Max) میتوانید یک نسخه ی دیجیتالی از خودتان ایجاد کنید. بسیار جالب است ،زیرا میتوانید قبل از ارسال کلیپ به دوستان خود در iMessage ، صوتی را ضبط کرده و از Memoji برای تقلید و نشان دادن حالت های چهره خود استفاده کنید.
iMessage را باز کنید
بر روی آیکونی که به شکل میمون است در پایین صفحه ضربه بزنید
به سمت چپ بروید و روی دکمه + ضربه بزنید
یک کاریکاتور از خودتان طراحی کنید
اکنون ، هر زمان که روی آیکون میمون ضربه بزنید ، Memoji سفارشی خود را مشاهده خواهید کرد که می توانید برای دوستان ارسال کنید.
2- نوتیفیکیشن های خود را دسته بندی کنید
چیز بزرگیست. این سیستم به شما این امکان را میدهد که کنترل بیشتر ی روی نوتیفیکیشن ها داشته باشید. بنابراین شما دائماً توسط هشدارها بمباران نمی شوید.اکنون وقتی در صفحه به سمت پایین سوایپ میکنید(منظور همان بخش نوتیفیکیشن سنتر است)، متوجه خواهید شد به جای اینکه برای هر پیام در هر برنامه یک هشدار وجود داشته باشد، نوتیفیکیشن های برنامه با هم ترکیب شده اند.روی نوتیفیکشن مورد نظر خود ضربه بزنید تا باز شود و بتوانید آن را ببینید.
یک نوتیفیکیشن را انتخاب کنید
به سمت چپ سوایپ کنید
روی گزینه ی Manage ضربه بزنید
اگر میخواهید دریافت هشدار بدون صدا باشد گزینه ی Deliver quietly و اگر میخواهید نوتیفیکیشن را به طور کلی غیر فعال کنید گزینه ی Turn off را انتخاب کنید.

تولید کننده بازی های اندروید برای کودکان

Bubadu kids games
Bubadu یک استودیوی توسعه دهنده است که چندین بازی برای بچه ها منتشر کرده است. این بازی ها همیشه ارزش آموزشی ندارند، اما گاهی سرگرم کننده هستند. شما می توانید اکثر بازی های این مجموعه را به صورت رایگان دانلود کنید.
Duck Duck Moose games
یکی از استودیوهای توسعه دهنده است که متخصص بازی های بچه ها است. این بازی ها معمولا برای بچه های خردسال است. شامل استفاده از مفاهیم ساده تر، شخصیت های حیوانات و… می شود. هیچ یک از این بازی ها بیش از حد پیچیده نیست. فرزند شما باید بتواند این بازی ها را سریعا یاد بگیرد.
The Endless kids games
مجموعه ای از بازی های بچه ها است. تعداد زیادی از بازی ها، از جمله الفبای بی پایان، خواننده بی پایان، شماره های بی پایان، بی نهایت وردپلی، در این مجموعه وجود دارد. بازی ها نسبتا ساده هستند و همچنین ارزش آموزشی دارند. شما می توانید از پرداخت درون برنامه ای برای دسترسی به امکانات بیشتر استفاده کنید.
Intellijoy
Intellijoy یک توسعه دهنده در Google Play است که متخصص بازی های بچه ها است. بسیاری بازی سرگرم کننده مانند نقاشی کودکان و پازل های پیش دبستانی وجود دارد. اکثر برنامه ها و بازی های آنها توسط پدر و مادر مورد توجه قرار گرفته اند. گزینه all-in-one امکان دریافت تمام امکانات را با قیمت مشخص شده به شما می دهد.

ساده ترین روش افزایش دو برابر سرعت مرورگر فایرفاکس

1-فعال کردن محل ذخیره HTTP
یک گزینه فضای ذخیره HTTP جدید وجود دارد که میتواند در فایرفاکس فعال شود که کمک می کند تا نقص های رابط کاربری و از کار افتادن های گوناگون مرورگر کاهش یابند. بخش about:config را باز کنید و داده های زیر را جستجو کنید:
2- browser.cache.use_new_
روی آن دوبار کلیک کنید و Value(مقدار) را از 0 به 1 تغییر دهید. سپس میتوانید به سادگی زبانه about:config را ببندید و به وبگردی ادامه دهید. نیازی نیست که مرورگر یا کامپیوتر را شروع مجدد کنید. فضای ذخیره جدید فعال خواهد شد و شما یک ارتقای سرعت و یک تجربه خوشایندتر از وب گردی کسب خواهید کرد.
3- فایر فاکس را تازه سازی کنید
فایرفاکس یک ویژگی خیلی خوب دارد که اساساً به طور خودکار یک تنظیم سازی موتور را درنصب فایرفاکس شما اجرا میکند. به هر حال تنها زمانی میخواهید آن را انجام دهید که بدانید دقیقا چه می کند؛ ابتدا تاریخچه وبگردی شما را نگه می دارد. همین طور نشان ها، کلمات عبور، کوکی ها، اطلاعات خودکار سایت ها و واژه نامه شخصی. همچنین، افزونه ها، جستارها، مجوز های وب سایت ها، موتورهای اضافه شده جستجو، تاریخچه دانلود، تنظیمات امنیت، تنظیمات افزایه (پلاگین)، نوار ابزار سفارشی سازی، سبک کاربر و ویژگی اجتماعی، همه را حذف میکند.
برای وارد شدن به آن، می بایست در نوار آدرس about:support(بلد) را تایپ کنید.
گزینه Refresh Firefox(بلد) را در سمت راست کلیک کنید تا فرآیند شروع شود. من از این ویژگی به مراتب استفاده کرده ام باید بگویم عالی کار میکند. دوباره نصب کردن بعضی از افزونه ها زمان کمی میگیرد، اما این کمک میکند تا از دست افزونه هایی که هرگز استفاده نمیکنید خلاص شوید.
 
4- فعال کردن حالت امن
فایرفاکس یک مزیت خوب دارد به نام حالت امن که افزونه ها و جستارها را غیر فعال می کند تا مشخص کند یک افزونه مشکل ایجاد می کند یا نه. به دلیل اینکه فایرفاکس همش راجع به افزونه هاست شما قطعاً به بعضی موارد برمی خورید که با کدهای ضعیف نوشته شده اند که می توانند کلی مشکل درست کنند. اگر شما فکر می کنید که وب گردی در حالت امن بسیار سریعتر از حالت عادی است سپس شما می توانید تقریباً مطمئن باشید که این یک افزونه است که باعث افت سرعت شما شده است؛ حال میتوانید فایرفاکس را در حالت امن شروع مجدد کنید تنها با کلیک بر آیکون منو و بعد کلیک به روی آیکون کمک (help).

10 نکته پیرامون PCB

 1-به مسیریابی خودکار (auto router) اعتماد نکنید.

تقریبا در تمام نرم‌افزارهای PCB ابزاری به نام Auto router وجود دارد و ممکن است یک فرد مبتدی برای حل مشکلات مسیریابی خود از این ابزار استفاده کند. این ابزار، کارایی خوبی دارد اما هیچ‌گاه جایگزینی برای مسیریابی خود فرد نیست و تنها در موارد خاصی باید استفاده شود مثل:
دقت: پس‌از جای‌گذاری مولفه‌ها می‌توانید از این ابزار برای سنجش میزان دقت خود استفاده کنید. اگر نرخ نشان داده‌شده زیر 85 درصد باشد باید اصلاحاتی را در جای‌گذاری‌های خود ایجاد کنید.تنگه(مسیر خیلی باریک): از auto router می‌توان برای پیداکردن تنگه‌ها و یا دیگر نقاط بحرانی استفاده نمود.الهام بخشی: با استفاده از auto router می‌توانید مسیرهایی را در ذهن خود مجسم شوید. ران گرفتن توسط auto router می‌تواند مسیرهای جدیدی را به شما نشان‌دهد.بجز موارد بالا توصیه می‌شود به auto router برای تکمیل مسیرهای خود اتکا نکنید. این ابزار، همیشه دقیق نیست و بعلاوه شما باید یاد بگیرید که طراحی را خودتان انجام دهید.

2-از نیازهای صاحب‌کار (رئیس یا شرکت) خود آگاه باشیدقبل از شروع کار با صاحب کار خود تماس بگیرید و اگر خواسته خاصی دارد آن را یادداشت کنید. با داشتن این اطلاعات می‌توانید مسیرها را به خوبی طراحی کرده و نیازهای شرکت (صاحب کار) خود را برآورده کنید.

ادامه مطلب..


10 ترفند ضروری در افترافکت

 1 – اتصال سریع (quick pan)نحوه انجام:

نگه‌داشتن فاصله(space) و کشیدن

میان‌برهای موجود در صفحه کلید باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. این میان‌بر بیشترین صرفه‌جویی در افترافکت را به شما تقدیم خواهدکرد.
به صورت عادی وقتی بخواهید در افترافکت عمل اتصال را انجام دهید، باید گزینه hand tool را انتخاب کنید، روی گزینهhand icon کلیک کنید و یا اینکه کلید H را فشار دهید. به جای پیمودن این دو مسیر می‌توانید از دستور بالا استفاده کنید.
2- پیش مشاهده RAMنحوه انجام: control + 0

اگر می‌واهید با نرم‌افزار ویرایش ویدئو کار کنید، قبل از شروع ویرایش باید فیلم خود را تماشا کنید. در افترافکت بدون ایجاد یک فایل پیش‌نمایش قادر به انجام این امر نخواهید بود. این فرایند در افترافکت با نام RAM preview شناخته می‌شود. برای انجام این فرایند کافی‌است دستور بالا را اجرا کنید.
3- تکثیر لایه‌هانحوه انجام: command + D

سریع‌ترین راه ایجاد یک لایه جدید در افترافکت، تکثیر(کپی کردن) یک لایه موجود است. برای این کار کافی‌است دستور بالا را اجرا کنید.
4- کیفیت رندرینگ (انتقال‌دادن)نحوه انجام: انتخاب منوی موجود در قسمت پایین پنل ترکیب (Composition panel)

رندرینگ، در فضای افترافکت می‌تواند زمان زیادی را از شما صرف کند مخصوصا اگر افکت‌های زیادی روی تعداد لایه‌های زیادی داشته باشید. برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید از دستور بالا استفاده کنید.
5- صادرکردن کانال‌های آلفا

نحوه انجام: RGB + آلفا در محدوده خروجی

اگر بخواهید پروژه خود را در نرم‌افزاری دیگر مورد ارزیابی قراردهید، داشتن کانال‌های آلفا به شما کمک خواهدکرد. یک پیکسل از سه کانال تشکیل می‌شود: قرمز، سبز و آبی. در افترافکت کانال دیگری نیز وجود دارد که به بهبود کیفیت تصویر مرتبط است، کانال آلفا. بصورت پیش‌فرض فیلم‌شما حاوی کانال آلفا نیست.

ادامه مطلب...