سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های جدید اتوکد

پالت Block جدید
یک پالت Block جدید در نسخه جدید اتوکد اضافه شده است که با دستور BLOCKSPALETTE فعال می شود. این پالت دارای سه زبانه Current Drawin، Recent و Other Drawing است.

تمام بلوک های ترسیم ها در زبانه Current Drawingقرار دارند، بلوک هایی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته اند درتب Recentنشان داده می شوند و از تب Other Drawing می توانید برای دسترسی به بلوک های سایر ترسیم ها استفاده کنید.

برای دسترسی به بلوک های سایر ترسیم ها دیگر نیازی به Design Center نخواهید داشت و می توانید مستقیماً از پالت بلوک ها این کار را انجام دهید.

برای درج بلوک ها از زبانه های Current drawing و Recent استفاده کنید، فقط باید روی بلوک کلیک کرده و برای درج آن در ترسیم کلیک کنید. همچنین می توانید بلوک ها را از پالت به قسمت ترسیم بکشید و رها کنید.

برای درج بلوک از سایر ترسیم ها، نماد مرور را در زبانهOther Drawing انتخاب کرده و در پنجره بعدی ترسیم خود را انتخاب کرده و روی دکمه باز کلیک کنید. تمام بلوک های مربوط به آن ترسیم در زبانه Other Drawing قرار خواهند گرفت از آنجا می توانید بلوک را با کشیدن و رها کردن درج کنید.

پالت Block همچنین دارای یک صفحه ” Insertion Options” جدید با گزینه های قبلی مانند نقطه درج، مقیاس گذاری، Rotation angle و Explodeاست.

گزینه جدیدRepeat Placement نیز به گزینه های فوق اضافه شده است و بررسی این گزینه در پالت به شما این امکان را می دهد که بارها و بارها یک بلوک را وارد کنید بدون اینکه دوباره آن را از پالت بلوک انتخاب کرده باشید.

ادامه مطلب...


10 نکته و ترفند مفید در دریم ویور

1- نمای دینامیک با استفاده از live view
برای ایجاد یک نمای دینامیک(متحرک) ابتدا باید تنظیمات برنامه را روی حالت دینامیک قراردهیم. برای این منظور گزینه http request settings را از مسیر view > live view options انتخاب کنید و سپس پارامترهای GET یا POST را واردکنید. سپس با مراجعه به قسمت Live view می‌توانید Design view قبلی را مطابق نیازتان تغییردهید.

2- code navigator برای دریم ویور یک Firebug است
برای اینکه بدانید کد هر بخش چه چیزی است می‌توانید از code navigator استفاده کنید. برای این منظور به قسمت live view بروید و با دستور alt+click کد مربوط به هربخش را مشاهده کنید.

3- کالبدشکافی جاوا اسکریپت
فرض کنید می‌خواهید سبک وسیاق یکی از برنامه‌هایتان را که در جاوااسکریپت ایجاد نموده‌اید، تغییر دهید. برای این کار کافیست صفحه مورد نظر را در live view بازکرده و سپس کلید F6 را فشار دهید، این کار به شما اجازه بررسی دقیق کد مربوط به هر آیتم را می‌دهد.

4- Live code
در هنگام استفاده از live view می‌توانید live code را نیز فعال کنید. این کار باعث می‌شود تا همزمان با ایجاد تغییرات در پنجره live view، کد شما نیز بروز شود و تغییرات در آن اعمال گردد.

5- تکمیل خودکار جاوا اسکریپت

دریم ویور دارای یک HTML هوشمند تکمیل کننده کد CSS است، اما درباره جاوا اسکریپت چطور؟ اگر در فضای دریم ریور کد jQuery یا Prototype را استفاده کنید، نرم‌افزار، APIهایی برای تکمیل خودکار جاوااسکریپت خواهدداشت. این کار باعث افزایش سرعت در کدنویسی خواهدشد.

ادامه مطلب...


طرز ایجاد یک آیکون تلویزیون در فتوشاپ

قدم 1
در فتوشاپ مسیر File>New را دنبال کنید و در صفحه? باز شده، مقادیر و اطلاعات زیر را وارد کنید.

قدم 2
رنگ پس زمینه را سفید کنید و سپس در پنجره? Layer Style اطلاعات زیر را وارد کنید.

قدم 3
به کمک ابزار Rounded rectangle(کلید میانبر U) یک چهار ضلعی با قطر 35 پیکسل و با رنگ دلخواهتان ایجاد کنید. نام لایه را به Body تغییر دهید و Layer Style را باز کرده و اطلاعات زیر را در صفحه? باز شده وارد کنید.

استایل Stroke را روی لایه? Body اعمال کنید.

4.jpg
تا اینجای کار باید چنین شکلی ایجاد کرده باشید:

قدم 4
به کمک ابزار Rounded rectangle(کلید میانبر U) یک چهار ضلعی با قطر 35 پیکسل و با رنگ دلخواهتان ایجاد کنید. نام این لایه را به Body-2 تغییر دهید و Layer Style را باز کرده و اطلاعات زیر را در صفحه? باز شده وارد کنید.

استایل Stroke را روی لایه? Body-2 اعمال کنید.

حالا استایل Inner Shadow را روی لایه Body-2 اعمال کنید.

تا اینجای کار باید چنین شکلی ایجاد کرده باشید:

قدم 5
یک لایه جدید با نام Base ایجاد کنید و آن را زیر لایه Body قرار دهید. به کمک ابزار Rounded rectangle(کلید میانبر U) یک چهارضلعی با قطر 35 پیکسل و با رنگ دلخواهتان به شکل زیر ایجاد کنید.

روی لایه? Body راست کلیک کرده و گزینه? Copy Layer Style را انتخاب و سپس آن را روی لایه Base، پیست کنید. حالا باید اندازه? Stroke را در لایه? Base روی عدد 3 پیکسل قرار دهید.

بعد از کلیک کردن روی اوکی باید چنین شکلی داشته باشید:

 ادامه مطلب...


تقویت تلفظ انگلیسی

بخش1: تمرین واژگان و هجاهای دشوار

1- حالت دهان و زبان مناسب را برای تولید هر صدا یاد بگیرید. در مورد شکل صحیح دهان و زبان در تولید هر صدا مطالعه کنید و یا یک فرد بومی را هنگام صحبت کردن تماشا کنید. سپس، در یک آینه نگاه کرده و سعی کنید آن شکل را تقلید کنید.
به جایی که باید زبان یا دندان خود را قرار دهید نیز توجه کنید زیرا می تواند تلفظ صداها را تغییر دهد.فیلم های آنلاین آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری شکل صحیح دهان، زبان و دندان در زمان تولید صداها بسیار کاربردی هستند.2- برای تولید صدای R لبهای خود را گرد کنید. وقتی صحبت می کنید لب ها را کمی به سمت جلو و زبان خود را به سمت وسط دهان بکشید.
پس از تمرین حرف R به تنهایی سعی کنید تلفظ کلماتی مانند right، sorry و road را تمرین کنید.
3- برای تلفظ صدای L زبان خود را پشت دندان خود بچسبانید. نوک زبان شما باید سقف دهان درست پشت دندان های جلویی بالا را لمس کند. دهان خود را باز کنید اما با آن شکلی ایجاد نکنید.
ابتدا با گفتن la ، laچندین بار تمرین کنید. پس از اتمام این کار، سعی کنید کلماتی مانند light، love و lamp را تلفظ کنید.
4- برای تلفظ th زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید. برای تولید صدای th، زبان خود را دقیقاً زیر دندان های بالا قرار دهید، اما دندان ها را لمس نکنید. همانطور که آن را تلفظ می کنید، هوا باید بین زبان و دندان های بالا جریان داشته باشد.
تلفظ th را چندین بار تمرین کنید. سپس سعی کنید کلماتی مانند that ، this و teeth را بگویید.

ادامه مطلب...


10 اپلیکیشن کاملاً کاربردی برای کاربر اندروید

1-برنامه Clean Master
این برنامه؛ یک اپلیکیشن ابزاری فوق العاده است و می تواند گوشی شما را از ویروس ها و برنامه های مخرب حفظ کند. این برنامه یک گروه از اپلیکیشن ها از جمله: قفل کننده برنامه ها، پاک کننده حافظه، تقویت کننده سی پی یو؛ آنتی ویروس و… است. ما به آسانی می توانیم برنامه های خصوصی مان مانند واتس آپ، فیسبوک، پیام ها و مخاطبین را قفل بکنیم تا به این ترتیب امنیت گوشی مان را افزایش دهیم.
این برنامه همچنین یک ویژگی مدیریت آغازگر خودکار ارائه می دهد و می تواند شروع به کار کردن اپیلیکیشن ها را کنترل کند. همچنین یک آیتم از بین برنده وظایف دارد که تمامی کارهایی را که باعث می شود دستگاه مان آهسته تر کار بکند را متوقف کرده و از بین می برد. تقریباً 200 میلیون کاربر این برنامه را دانلود کرده اند.
 
2- مترجم گوگل Google translate
مترجم گوگل یک برنامه اندروید فوق العاده است که در دسته برنامه های ابزاری قرار می گیرد. با این نرم افزار می توانیم هر لغت به هر زبانی را به زبان مد نظر مان ترجمه کنیم. می توانیم 90 زبان را با تایپ کردن ترجمه کنیم. همچنین کاربران می توانند با استفاده از دوربین، نوشته مورد نظرشان را به زبان دلخواه ترجمه کنند. برای این ویژگی 26 ترجمه وجود دارد. ما همچنین می توانیم بسته زبان را دانلود کنیم تا در صورت عدم وجود اینترنت در حالت آفلاین بتوانیم از آن استفاده کنیم. تقریباً 200 میلیون کاربر این نرم افزار را نصب کرده اند.